Ik wil nieuwe leden aantrekken

Sportscholen kennen veel concurrentie. Daarom is marketing in de fitnessbranche erg belangrijk wanneer je je als sportschool wilt onderscheiden en nieuwe leden wilt aantrekken. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat het aantal mensen dat lid is van een sportschool ieder jaar groeit, maar een groot deel zegt het lidmaatschap binnen 1 jaar weer op. Het behouden van nieuwe leden net zo belangrijk is als het aantrekken van nieuwe leden.

De groei van tevreden klanten

Om de groei van tevreden klanten te stimuleren, zijn de contactenmomenten tussen u (en uw medewerkers) en uw klanten van groot belang. Bij elk contact moet de sportschool waarmaken wat zij heeft beloofd aan de nieuwe leden. De receptie-, fitness- en groepslesmedewerkers spelen hier een centrale rol in. Als zij de beloftes van de sportschool nakomen, dan vergroot het de kans dat de leden lid blijven. Dit maakt dat de groei van tevreden klanten een beheersbaar productieproces is. Daarbij bouwt u uw leden gestaag uit.

Advies over het aantrekken en behouden van nieuwe leden personal-coaching

Innovex Fitness adviseert sportscholen over het aantrekken en behouden van nieuwe leden. Het advies is te allen tijde gebaseerd op onze ervaringen uit de praktijk. Wij beschikken namelijk over vijf eigen Fitline Healthclubs. Daarom weten wij als geen ander hoe de fitnessbranche in elkaar zit en met welke uitdagingen u te maken heeft.

Test: besteed u genoeg aandacht aan het behoud en het aantrekken van nieuwe leden?

Doe de onderstaande test en beoordeel zelf hoe het met uw sportschool is gesteld.

  • Belt uw sportadviseur dagelijks minimaal 10 potentiële klanten om een afspraak te maken op uw sportschool?
  • Geeft uw sportadviseur dagelijks minimaal 2 presentaties aan zelf gegenereerde potentiële klanten?
  • Begroet uw receptionist(e) iedere klant en bij voorkeur bij zijn of haar naam?
  • Plant uw nieuwe fitnessmedewerker in de eerste 3 maanden, minimaal 4 afspraken in met nieuwe leden?
  • Promoot uw fitnessmedewerker actief groepslessen bij nieuwe en bestaande klanten?
  • Geeft uw groepslesmedewerker extra aandacht aan nieuwe klanten in zijn les?
  • Wordt een klant – die meer dan 1 maand niet meer is geweest – gebeld bij lange afwezigheid?
  • Krijgt een klant die wil opzeggen een persoonlijk evaluatiegesprek?
  • Zijn al uw medewerkers gericht op groei van tevreden klanten?

Beantwoordde u één of meerdere vragen met “nee”? Geen probleem: Innovex Fitness gaat graag met u aan tafel om te kijken hoe we de werving en het behoud van nieuwe leden kunnen optimaliseren.

Onze videos